als tarzan en jane - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Saskia Fabrie - WaarBenJij.nu als tarzan en jane - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Saskia Fabrie - WaarBenJij.nu

als tarzan en jane

Door: sas

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 April 2014 | Thailand, Khao Yoi

na weer een mooie dag in Bangkok hebben wij op advies van Martijn de dag afgesloten in de hoeren en de homo wijken van Bangkok. Wat een ervaring opzich was! hier was o.a het venomeen ping pong te zien. Dit houdt in dat de meisjes in deze bar naakt rond lopen en alles doen voor geld. Dan hoef je niet meteen an seks te denken maar bijvoorbeeld voorwerpen in zichzelf brengen of pingpong balletjes wegschieten (vandaar de naam pingpong). Na dze toch wel interessante avond zijn we de volgende dag vroeg opgehaald en vertrokken naar Khao Yai. Hier arriveerden wij op een mooi complex met een prachtige tuin en zwambad, ook de appartementen zijn heel ruim en mooi ingericht. en het eten is hier zalig. een hele goede keuken. De eerste dag waren wij nog gebroken en moe van de reis en zijn lekker in de zon gaan zitten met een boekje. tenminste tot de tropische storm los barsten, dit gebeurd hier elke dag tussen 12 en 2. Het begint hard te waaien en dan ineens regend het liters en liters. De NS zou spontaan ontregeld zijn! ( haha) en binnen een uur schijnt er weer een zonnetje en lijkt er niets te zijn gebeurd. De thaien zijn hier ook op berekend want de regengoten zijn hier diep genoeg om een rivier te vormen. Zaterdag ochtend moesten wij ons om 8 uur melden en werden met eige gids de jungle in vervoerd. eerst gingen we met onze open bus rondrijden en aapjes bekijken. Maar na een tijdje gingen we toch echt de natuur in. Lange broeken en mouwen aan, anti bloedzuigersokken aan en fotocamera mee! het was bloedheet en ver lopen maar de natuur was er erg mooi en dat was de moeite zeker waard! Martijn en ik hebben nog even tarzan gespeeld en aan lianen gehangen. Na deze vermoeiende maar mooie tocht stond onze chauffeur ons op te wachten met cola en chips. Dat was een heerlijke traktatie na zo'n tocht. Hij heeft ons naar de mooiste plekjes van de jungle gereden: een mooie wateval ( die helaas bijna droog lag door het warme seizoen) en een klif op 1300 meter hoogte boven de jungle met een onwijs mooi uitzicht! deze plekken waren ook zeker de moeite waard! na weer een tocht van 2.5 uur maar deze keer in de bus kwamen we weer aan op het complex. Maar ook hier stond ons een verassing te wachten. Jawel de vrijdagavondshow! al het personeel heeft een act voor de gatsten voorbereid. Alleen.. Waren wij de enige gasten.. de koks deden aan traditionele dans, de tuinmannen deden thai boxen en de plaatselijke travestiet deed een dansje. Een zeer bijzondere avond!
vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en zijn vanmorgen naar pak chong gegaan, een plaatselijk markte bezocht ( die hier op elke hoek van de straat te vinden zijn) en even wat boodschapjes gedaann Daarna weer gouw terug naar het hotel want om 3 uur stond de volgende tocht gepland. Met onze vriendelijke gids vertrokken wij eerst naar een water meertje waar omdat het weekend is, het heel druk was met plaatselijke bevolking, vlak naast dit meertje lag nog een marktje. een bijzondere. hier kon je sprinkhanen eten of een kuiken op een stokje proeven, nou wij sloegen even over. Wij aten wel een lekker kippenkluifje en vertrokken toen verder naar een 'godengrot' een kleine grot met veel vleermuizen waar ze beelden van budha hebben geplaatst de plaatselijke ,monniken komen hier vaak om te medieteren en te bidden. Onze tocht sloten wij af bij een berg met een grot erin. Iedere dag rond een uur of 6 vliegen hier duizenden vleermuizen uit in sierlijke slierten om op jacht te gaan naar eten. Deze slierten vleermuizen aan de hemel waren een prachtig gezicht. en heeft hele mooie foto's opgeleverd. Weer moe van een drukke dag hebben we lekker gegeten en duiken dalijk vroeg in bed. Want morgen gaan we weer met de trein naar de volgende bestemming.. Hayutaya. benieuwd want ons daar weer te wachten staat! :)